back to top
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Για τη Ροδάνθη ρε γαμώτο!

ΑΠΟΨΕΙΣΓια τη Ροδάνθη ρε γαμώτο!

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι τα τεστ γνώσεων αναζωογονούν την μνήμη και ακονίζουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο… Πάμε λοιπόν να λύσουμε μια σπαζοκεφαλιά: – Ποιο είναι το κρυμμένο μήνυμα που βγαίνει από τις παρακάτω λέξεις – κλειδιά: * ΜΑΡΙΝΑ * ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ * ΦΕΣΙ * ΛΟΥΓΚΑΝΟ * ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ * ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ * ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ – ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ * ΔΙΑΠΛΟΚΗ *

Όποιοι χρειάζονται επιπλέον βοήθεια ας κάνουν τον κόπο να πάνε πίσω στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Θυμηθείτε πώς ήταν η εμπειρία ενός ταξιδιού μετ’ επιστροφής από Δωδεκάνησα προς Πειραιά. 

Σαπιοκάραβα που έτριζαν και παρουσίαζαν μόνιμα μηχανικά προβλήματα, φορτωμένα με υπεράριθμους επιβάτες, οι οποίοι σαν ζώα στοιβάζονταν ο ένας πάνω στον άλλον και το βράδυ έστρωναν κουρελούδες στα πατώματα για να κοιμηθούν. Το ταξίδι κρατούσε μια αιωνιότητα, ενώ το εισιτήριο ήταν ακριβό σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά και με δεδομένη την επιδότηση του κράτους.

Ο λόγος φυσικά για την GA Ferries του εφοπλιστή Γεράσιμου Αγούδημου. Πάμε να δούμε τι έχει γράψει κατά καιρούς ο τύπος, προκειμένου να αποκτήσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη:

«H πετυχημένη και κερδοφόρα πορεία του στη θάλασσα άρχισε ουσιαστικά το 1982, με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία. Με το νόμο 1262/1982 παίρνει επιδοτήσεις που του παρέχει αφειδώς ο καλός του φίλος, τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Κατσιφάρας. Το 1.600.000.000 δρχ. του επιτρέπει να αγοράσει δύο πλοία: το «Μιλένα» και το «Νταλιάνα», που τα θυμούνται αρκετοί από εμάς που καραβοτσακιστήκαμε στο Αιγαίο με τις απανωτές βλάβες τα καλοκαίρια.

Το 1988 ιδρύεται η G.A. Ferries και προστίθενται στο στόλο τα πλοία «Δημητρούλα», «Μαρίνα», «Ροδάνθη», «Ρομίλντα» – μερικά δηλαδή από τα πιο υπέργηρα σκαριά της ελληνικής ναυτιλίας (ακόμα και από το 1969), που πολλές φορές έμειναν στο Αιγαίο από μηχανικά προβλήματα, δημιουργώντας σάλο καταγγελιών. Παροιμιώδεις είναι οι κάθοδοί του στον Πειραιά την ώρα που οι λιμενικοί έβαζαν τον κόσμο στα καράβια του. Ο Μάκης δεν ήθελε τα πλοία τα δικά του να πηγαίνουν άδεια στον προορισμό τους. Πολλοί λιμενικοί, όμως, τον είχαν κατηγορήσει ότι αντί για άδεια πήγαιναν υπεράριθμα, λόγω της επιμονής του εφοπλιστή να φορτώνει ο ίδιος τον κόσμο στα πλοία με φωνές και υποδείξεις. «Κουμάντο στα πλοία μου κάνω εγώ και κανένας από τους άσπρους» είχαν ακούσει τον Αγούδημο να ωρύεται στις προβλήτες του λιμανιού, εδικά στα φόρτε των διακοπών.» (Espresso News 07/04/2009)

«Από την εποχή που επινοήθηκε η «άδεια σκοπιμότητος» γεννήθηκε και το «λάδωμα» στην ακτοπλοΐα! Ενας ολόκληρος γραφειοκρατικός μηχανισμός στήθηκε γύρω από τα «χαρτιά» που έπρεπε να προμηθευτεί όποιος επιθυμούσε να δρομολογήσει βαπόρι στις γραμμές. Και κάθε εποχή υπήρχαν οι «ευνοούμενοι». Η απελευθέρωση έβαλε τέλος στο απαράδεκτο καθεστώς. Το σύστημα όμως που είχε δημιουργηθεί έπρεπε να τραφεί! Ετσι, η «δραστηριότητα» του κυκλώματος μεταφέρθηκε τα τελευταία χρόνια στις άγονες γραμμές. Εκεί, προκειμένου να δρομολογηθεί ένα βαπόρι, έπρεπε να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές. Οι επιδοτήσεις που έδινε και δίνει το κράτος δεν είναι ευκαταφρόνητες. Πώς όμως συνέβαινε και στις άγονες πρωταγωνιστούσανπάντα βαπόρια δεύτερης και τρίτης διαλογής; ….ο καπετάν Μάκης έλυνε κι έδενε! Με τη Ν.Δ. του 1990-1993 επίσης δεν είχε πρόβλημα. Με τον Παπανδρέου του 1993-96 τα πήγε περίφημα! Αλλά μετά έπεσε στον Σημίτη, ο οποίος δεν πήγαινε το καθεστώς και προσπάθησε να το εκσυγχρονίσει.» (Espresso News 12/04/2009)

«Στη “Νεράιδα” υπήρχε πάντα κρατημένο τραπέζι για τον καπετάν Μάκη, έρθει- δεν έρθει το βράδυ…»έχει ακουστεί από φίλους του. Πλοίο του Γεράσιμου Αγούδημου θρυλείται ότι υπήρχε πάντα στη διάθεση του Ανδρέα Παπανδρέου για να τον μεταφέρει ή για να συνοδεύσει το καράβι με το οποίο ταξίδευε στην Τήνο. Η σχέση του με τον «αείμνηστο Ανδρέα» ήταν όντως ιδιαίτερα στενή, αλλά ο ίδιος αρνείται ρητώς ότι βάφτισε το πολυσυζητημένο «Δημητρούλα» από τη Δήμητρα Λιάνη-Παπανδρέου (…) Ο 70χρονος ακτοπλόος εφοπλιστής κατάφερε στα 40 και πλέον χρόνια της σταδιοδρομίας του στη θάλασσα να δημιουργήσει με δουλειά οπωσδήποτε, αλλά και με τις κατάλληλες επαφές, προσθέτουν όσοι γνωρίζουν την πορεία του, μια διόλου ευκαταφρόνητη περιουσία. Ένα μέρος της το επένδυσε σε μια πληθωρική αισθητική η οποία τον αντιπροσώπευε ιδιαίτερα. Χαρακτηριστικότερο δείγμα, το μήκους 20 μέτρων άλμπουρο (ιστός που χρησιμοποιείται στα παλιά πλοία για την έπαρση της σημαίας) το οποίο αποτελεί το σήμα-κατατεθέν της έπαυλής του στην περιοχή της Σαρωνίδας.» (Το Βήμα 12/04/2009)

«Βασιλιάς σε μια μυθικής αξίας βίλα, στη λίμνη στο Λουγκάνο της Ελβετίας είναι ο Μάκης Αγούδημος, που πρόσφατα καταδικάσθηκε σε φυλάκιση 5 ετών για χρέη 3,5 εκατ. ευρώ στο ΝΑΤ, ενώ όλα τα πλοία του έχουν κατασχεθεί για τον ίδιο λόγο. 

Ο «Καπετάν Μάκης» – όπως του αρέσει να τον αποκαλούν- και η οικογένειά του εγκαταστάθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια μόνιμα στην Ελβετία.
Αν και οι περισσότεροι έλληνες εφοπλιστές προτιμούν τη Ζυρίχη και τη Γενεύη, ο Γεράσιμος Αγούδημος επέλεξε να μείνει στο Λουγκάνο, στην περιοχή Paradiso. Εκεί άλλωστε, η οικογένεια Αγούδημου διαθέτει εδώ και πολλά χρόνια μια υπερπολυτελή έπαυλη τεσσάρων επιπέδων (…) Η αξία της έπαυλης είναι τεράστια, όπως επίσης και των επίπλων που βρίσκονται μέσα. (…)Μεταξύ των άλλων, ο Μάκης Αγούδημος φέσωσε με τεράστια ποσά τους ναυτιλιακούς πράκτορές του στη Ρόδο και την Κω. Μάλιστα το φέσι στον πράκτορά του στη Ρόδο έφθανε στα € 120.000, με αποτέλεσμα να γίνουν προσφυγές στη Δικαιοσύνη.» (tvkosmos.gr 03/12/2012)

«Καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 4 ετών χωρίς αναστολή και χρηματική εγγύηση 15.000 ευρώ από το πρώτο μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά ο πλοιοκτήτης της κοινοπραξίας GΑ Ferries, Γεράσιμος Αγούδημος για τις οφειλές του προς το ΝΑΤ (Ταμείο Ναυτικών), οι οποίες φτάνουν τις 970.000 ευρώ! Συγκεκριμένα ο πλοιοκτήτης χρωστάει συνολικά στο ταμείο για το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ) περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ , ενώ η συγκεκριμένη δίκη αφορούσε οφειλές της κοινοπραξίας GA FERRIES προς το ΝΑΤ για το έτος 2007, συνολικού ύψους 1.630.000 ευρώ. Για ένα μέρος από τη συνολική οφειλή του 2007, που αφορά το ποσό των 660.000 ευρώ την περίοδο από 01/01/2007 έως 30/04/2007, λόγω παραγραφής δεν επιβλήθηκε καμία ποινή και έπαυσε οριστικά η δίωξη εναντίον του Γ. Αγούδημου.» (Ημερησία 30/10/2012)

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα ακούσετε τους Υπουργούς να ζητούν νέες θυσίες από τους πολίτες ή όταν θα λάβετε το χαράτσι της ΔΕΗ, απλά σκεφτείτε την ιστορία του Κυρ-Μάκη. Και δεν είναι ο μόνος…

Αναλογιστείτε όμως και τις ευθύνες των πολιτών. Βρέθηκε κανείς να κάνει μήνυση στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο για τις συνθήκες που επικρατούσαν στα βαπόρια του Αγούδημου; Έκανε κάποιο σωματείο εργαζομένων, κάποιος σύλλογος πολιτών καταγγελία στους αρμόδιους φορείς; Τελικά βρίσκουν και τα κάνουν…

lerosnews.gr

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ