back to top
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Ορατός ο κίνδυνος να μείνουν χωρίς πλοία τα νησιά

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑΟρατός ο κίνδυνος να μείνουν χωρίς πλοία τα νησιά

Χωρίς καλές ακτοπλοϊκές υπηρεσίες δεν είναι καταδικασμένος μόνο ο τουρισμός των νησιών μας, αλλά και ο τουρισμός της πατρίδας μας στο σύνολό του, επεσήμανε μιλώντας σε ναυτιλιακό συνέδριο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης και πρόσθεσε σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες της ακτοπλοΐας ότι «δυστυχώς οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι και δεν αποκλείεται να υπάρξει και αντικειμενική αδυναμία εκτέλεσης πολλών δρομολογίων».

Ο κ. Σακέλλης σημείωσε ότι η Ναυτιλία και ο Τουρισμός παρουσιάζονται σαν την μοναδική ελπίδα για ανάπτυξη και έξοδο από την κρίση και πρόσθεσε πως «η μόνη δραστηριότητα που συνδέει άρρηκτα αυτούς τους δύο πυλώνες ανάπτυξης για τη χώρα μας, είναι η ακτοπλοΐα, και η επιβατηγός ναυτιλία γενικότερα, γεγονός όμως που παρότι είναι αυτονόητο, οι κυβερνητικοί παράγοντες διαχρονικά μοιάζουν να μην το αντιλαμβάνονται».

Όπως είπε χαρακτηριστικά «δεν εξηγείται διαφορετικά η αδιαφορία που επιδεικνύουν στα προβλήματα της ακτοπλοΐας και του κλάδου, η οποία κορυφώθηκε με την κατάργηση του Υπουργείου Ναυτιλίας το 2009, σε μια περίοδο κρίσης και πολλών προβλημάτων λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων και της μείωσης της κίνησης». 

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων επεσήμανε πως τα προηγούμενα τρία χρόνια η έλλειψη αρμόδιου υπουργείου για θέματα Ναυτιλίας είχε ως αποτέλεσμα να συσσωρεύονται προβλήματα, «τα οποία απειλούν σήμερα με αδιέξοδα που δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν παρά τις φιλότιμες και ειλικρινείς προσπάθειες που γίνονται από την ηγεσία και τα στελέχη του σημερινού Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου».

Συμπλήρωσε επιπλέον πως πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι η καλή λειτουργία των θαλάσσιων συγκοινωνιών μας είναι μονόδρομος για την προάσπιση των Εθνικών μας συμφερόντων και την τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας.

Ο κ. Σακέλλης τόνισε ότι στην στην Ελλάδα υπάρχουν 502 νησιά εκ των οποίων τα 124 είναι κατοικημένα, από αυτά τα 48 έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους, τα 28 έως 1000 κατοίκους, ενώ τα υπόλοιπα 48 περισσότερους από 1.000.

Στόχος είναι, είπε, η στήριξη των νησιών και κυρίως και των 48 νησιών που έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους για να μη γίνουν και αυτά ακατοίκητα. Πρόσθεσε ότι από τα 124 κατοικημένα νησιά τα 100 εξυπηρετούνται μόνο με πλοία ενώ από τα άλλα 24 που διαθέτουν αεροδρόμιο μόνο τα 13 έχουν διεθνές αερολιμένα ενώ τα άλλα έχουν εγκαταστάσεις για εσωτερικές γραμμές με δυνατότητα μεταφοράς 20-80 το πολύ, επιβατών την ημέρα.

Σχετικά με τα προβλήματα επιβίωσης, όπως τα χαρακτήρισε, που αντιμετωπίζει σήμερα η ακτοπλοϊα ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ είπε πως αυτά οφείλονται:

– στην υπερβολική αύξηση των τιμών των καυσίμων οι οποίες έχουν διπλασιασθεί μέσα σε τρία χρόνια

– στην μη προσαρμογή των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας

– στις αυξημένες τιμές των καυσίμων και των άλλων εξόδων εκμετάλλευσης

– στους ακριβούς ναύλους που διαμορφώνονται σαν αποτέλεσμα της υψηλής φορολόγησης

– στην μείωση της κίνησης η οποία το 2012 σε σχέση με το 2009 εκτιμάται στο 25%

– στην αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων και την αδυναμία των τραπεζών να ενισχύσουν την ρευστότητα των εταιρειών.

«Οι συνέπειες των προβλημάτων που αναφέραμε αποτυπώνονται στα ετήσια ζημιογόνα αποτελέσματα των εισηγμένων εταιρειών οι οποίες εξυπηρετούν το 85% του ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου στο Αιγαίο και σήμερα το 100% τής γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας» ανέφερε ο κ. Σακέλλης.

Και συμπλήρωσε: «Το 2011 οι ζημίες ανήλθαν σε 236 εκ. ευρώ ενώ και για το 2012 αναμένονται εξίσου αρνητικά αποτελέσματα».
Ο κ. Σακέλλης επεσήμανε πως αποτέλεσμα ήταν η μείωση των ταχυτήτων σε όλες τις γραμμές, η αποχώρηση πλοίου από τα Δωδεκάνησα, η μη καθημερινή εξυπηρέτηση της Ικαρίας και Σάμου, η διακοπή της γραμμής Πειραιά Ρεθύμνου, η διακοπή των δρομολογίων της εταιρείας Στρίντζη στην Κεφαλονιά κτλ. tvkosmos.gr

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ