Με μια ιδιαίτερα φορτισμένη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, αναφέρθηκε στις εξελίξεις γύρω από τον ΧΥΤΑ της Κω, με αφορμή την ανάρτηση του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του ΥΠΕΝ, Μανώλη Γραφάκου.
Ο κ. Χατζημάρκος έκανε λόγο για μια δύσκολη διαδρομή αποκατάστασης, αδειοδότησης και περιβαλλοντικής αναβάθμισης της εγκατάστασης, τονίζοντας ότι από τον Σεπτέμβριο του 2024, όταν ο ΦΟΔΣΑ Νοτίου Αιγαίου ανέλαβε τη διαχείριση, δόθηκε μια μεγάλη μάχη με τον χρόνο, τη γραφειοκρατία και τις παθογένειες του παρελθόντος.
Παράλληλα, στάθηκε στο ευρύτερο σχέδιο για τη σύγχρονη διαχείριση των απορριμμάτων σε Κω και Κάλυμνο, υπογραμμίζοντας ότι ο δρόμος για το αύριο των νησιών περνά μέσα από έργα, ευθύνη και σεβασμό στο περιβάλλον.
Η ανάρτηση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου:
Με αφορμή την ανάρτηση του Γ.Γ. του ΥΠΕΝ, Μανώλη Γραφάκου, από τον ΧΥΤΑ Κω, δεν μπορώ να κρύψω τη συγκίνησή μου.
Τον Σεπτέμβριο του 2024, όταν ο ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου ανέλαβε τη διαχείριση, δεν παραλάβαμε υποδομή. Παραλάβαμε μια πληγή.
Μια χωματερή που ντρόπιαζε την Κω, επιβάρυνε το περιβάλλον και παρήγαγε κινδύνους, στραγγίσματα, πρόστιμα και ντροπή.
Κι όμως, σε ελάχιστο χρόνο, με σκληρή δουλειά, σχέδιο, ευθύνη και ανθρώπους που δεν φοβήθηκαν να μπουν μπροστά, η εικόνα άλλαξε.
Μετακινήσαμε βουνά δεκάδων χιλιάδων τόνων απορριμμάτων, αποκαταστήσαμε τον χώρο, κάναμε μεγάλα έργα, βάλαμε κανόνες, αδειοδοτήσαμε περιβαλλοντικά την εγκατάσταση και εκδώσαμε Άδεια Λειτουργίας.
Δεν ήταν απλώς διοικητικό αποτέλεσμα. Ήταν υποχρέωση. Και σήμερα είναι δικαίωση.
Για χρόνια κάποιοι δεν ενοχλούνταν από τη μόλυνση, την εγκατάλειψη, τα στραγγίσματα και τα πρόστιμα που πλήρωναν οι πολίτες.
Ενοχλήθηκαν όταν μπήκαν μηχανήματα.
Όταν μπήκαν κανόνες. Όταν άρχισε να σβήνει η ντροπή. Τότε χύθηκε μελάνι, δηλητήριο και λάσπη απέναντι στους ανθρώπους που δούλεψαν για να προστατεύσουν το περιβάλλον.
Σε αυτούς τους ανθρώπους λέω σήμερα ένα μεγάλο ευχαριστώ: στους συνεργάτες μας στον ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου, στον Γενικό Διευθυντή Χρήστο Γαμβρούδη, στα στελέχη, στους τεχνικούς, στους εργαζόμενους, στους εκλεγμένους Περιφερειακούς Συμβούλους της Κω. Άντεξαν. Δούλεψαν. Προχώρησαν.
Η πορεία συνεχίζεται με το μεγάλο έργο άνω των 100 εκατ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ για τις Μονάδες Ανακύκλωσης και Ανάκτησης σε Κω και Κάλυμνο: τη μετάβαση από την ταφή στη σύγχρονη ευρωπαϊκή διαχείριση.
Όχι τα συνθήματα. Τα έργα.
Όχι η τοξικότητα. Η ευθύνη.
Όχι η υποκρισία. Το αποτέλεσμα.
Η Κως αξίζει καλύτερα.
Η Κάλυμνος αξίζει καλύτερα.
Οι πολίτες αξίζουν αλήθεια. Το περιβάλλον αξίζει σεβασμό.
Ευχαριστώ θερμά τον Μανώλης Γραφάκο για τη σταθερή συνεργασία και την ουσιαστική συμβολή του. Συνεχίζουμε. Με σχέδιο, πίστη, καθαρό βλέμμα και σεβασμό στο αύριο.
Σχόλια αναγνωστών
Τα σχόλια δημοσιεύονται κατόπιν έγκρισης.