back to top
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Προτάσεις για Λέρο – Κάλυμνο σχετικά με αεροδρόμιο & Πορθμείο

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΠροτάσεις για Λέρο - Κάλυμνο σχετικά με αεροδρόμιο & Πορθμείο

Γράφει ο Σακ. Μπιλλήρης

  1. AΡΧΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ

1.1 O τουρισμός είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους σημαντικότερους κλάδους της Ελληνικής οικονομίας. Η χώρα µας παρά το ότι σαν τουριστικός προορισμός χαρακτηρίζεται  ως μαζικός, οργανωμένος και παραθεριστικός διαθέτει όλα τα είδη του τουρισμού.

 Μερικά από τα ελληνικά νησιά, όπως η Κρήτη και η Σαντορίνη ανήκουν κάθε χρόνο στους  δέκα (10) δημοφιλέστερους καλοκαιρινούς προορισμούς.

Η συνεισφορά του Ελληνικού τουρισμού στο ΑΕΠ της χώρας µας είναι κάθε χρόνο σε υψηλά ποσοστά, όπως επίσης υψηλό είναι και το επίπεδο απασχόλησης των ατόμων στον κλάδο αυτό σε σχέση µε το συνολικό επίπεδο απασχόλησης στην Ελλάδα 

 1.2 Είναι  λοιπόν   κοινή διαπίστωση όλων , ότι πρέπει να αναπτυχθεί το τουριστικό «προϊόν» και στην περιοχή μας  για την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων  και εξάλειψης πολλών  άλλων προβλημάτων που φέρνει η  ανεργία –ανέχεια  ,

 δεδομένου ότι η αλιευτική δραστηριότητα υφίσταται κάμψη λόγω μείωσης των ιχθυοαποθεμάτων , η οικοδομική δραστηριότητα είναι σχεδόν ανύπαρκτη και η  θέσεις εργασίες ελάχιστες ,

προκειμένου αποφύγουμε την ερήμωση και την εγκατάλειψη  όλου του βορείου συγκροτήματος  της Δωδεκανήσου , με την αναγκαστική μετανάστευση ειδικά των νέων αλλά και για εθνικούς λόγους.  

  1. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΜΝΟ

2.1  Η Κάλυμνος  των 16.000 κατοίκων  και σχεδόν ισάριθμων αποδήμων είναι γνωστό ότι  εξυπηρετείται  μέσω του  λιμένα Μαστιχαρίου ( 8,5 νμ) από το διεθνές αεροδρόμιο της Κω όσον αφορά τις απευθείας  πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό  με τουρίστες προορισμού Καλύμνου  και φυσικά  από τοαεροδρόμιο  της  μέσω Αθηνών    

Το πρόβλημα  της σύνδεσης με την ΚΩ  παρατηρείται κυρίως  την χειμερινή περίοδο  όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες  με ανέμους κυρίως νοτίων διευθύνσεων . 

Τα  οφέλη από την γειτνίαση με το νησί της Κω είναι αδιαμφισβήτητα πολλαπλά  καθώς αποτελεί ένα  από τους  πιο σημαντικότερους τουριστικούς  προορισμούς της Χώρας  με ρυθμό  ανάπτυξης από την δεκαετία του 1980-90  με   γεωμετρική πρόοδο    φτάνοντας σήμερα  σε ένα σημείο  ώστε αρκετοί συμπατριώτες μας να  διαβιούν από τις θετικές επιπτώσεις αυτής της οικονομικής σχέσης .

  • Όσον αφορά τις λιμενικές υποδομές της Καλύμνου λόγω του περιορισμένου κύκλου στροφής εντός του λιμένα τα  μεγάλα Ε/Γ Ο/Γ πλοία άνω των 160 μ περίπου  τα οποία  δεν  προσεγγίζουν  ενώ  η σημερινή υποδομή του <<έξω μόλου  >>με  δυσμενείς ανέμους νοτίων διευθύνσεων  δεν θα είναι  προσεγγίσιμη  την χειμερινή περίοδο  , την θερινή  δε   κρουζιερόπλοια    μεγάλου μεγέθους αγκυροβολούν εκτός λιμένα η δε λύση των λαντζών , εκτός από χρονοβόρα  αποτελεί εμπόδιο εξόδου στην ξηρά  με δυσμενείς καιρικές συνθήκες  για άτομα με κινητικά προβλήματα παιδιά ή ηλικιωμένους η δε διαχείμαση θ/Γ  στην ξηρά είναι περιορισμένη . 

  Στρέφοντας το βλέμμα μας προς Βορρά  διαπιστώνεται ότι η << γειτονική>> κυριολεκτικά Λέρος (με 8.000 κατοίκους )  με πολυάριθμους απόδημους  απέχει  ελάχιστα από το μικρό Γλαρονήσι   

αποτελεί ένα<< ακατέργαστο διαμάντι>> ένα νησί  με προοπτική   σημαντικής τουριστικής  ανάπτυξης   ,

ώστε να προστεθεί στα Δωδεκάνησα ένας τρίτος πόλος έλξης μετά την  Ρόδο και την Κώ., το νησιωτικό σύμπλεγμα  <<Καλύμνου –Λέρου –Λειψών –Πάτμου – Αγαθονησίου >>

 

  1. 3. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΛΕΡΟ

 

Η Λέρος διαθέτει   ήδη  μία μαρίνα βραβευμένη με γαλάζια σημαία  τρία διαχειμαστήρια  με εκατοντάδες θαλαμηγά  και προοπτική δημιουργίας και άλλων λόγω της διαμόρφωσης των ακτογραμμών της   .

 

Η ύπαρξη του λιμανιού της Αγίας Μαρίνας  εξασφαλίζει την πρόσδεση του πλοίου της γραμμής Πειραιά –Λέρου   ακόμα και όταν επικρατούν πολύ ισχυροί νοτίων διευθύνσεων άνεμοι ακόμα και θυελλώδεις .

 

Οι  φήμη της από την Ιταλική κατοχή ως <<η Μάλτα  του Αιγαίου >>  οι  κτηριακές υποδομές του Β΄ΠΠ , τα μεγάλα φυσικά λιμάνια , τα  ιστορικά ναυάγια, την καθιστούν  τουριστικό προορισμό ειδικού  ενδιαφέροντος διαθέτει δε εκτάσεις για καλλιέργειες και θερμοκήπια  .

 

  1. ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ   ΔΙΕΘΝΟΥΣ  ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΩΔ/ΣΟΥ

 

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω λεχθέντα  όσον αφορά τα δύο νησιά (Λέρο Και Κάλυμνο) επίσης τα ακόλουθα  :

 

α) το κοινό αίτημα  αρχές του 2017  των Δημάρχων Λέρου Λειψών Πάτμου και Αγαθονησίου στον κ. Πρωθυπουργό για δημιουργία διεθνούς αεροδρομίου στην Λέρο,.

β) Το αίτημα του Δημάρχου Καλυμνίων    κ. Γαλουζή προς τον κ. πρωθυπουργό τον Ιανουάριο του 2018  για δημιουργία διεθνούς αεροδρομίου στην περιοχή Παλιόνησου Ν. Καλύμνου

                 γ)  Τα αναφερόμενα στο αριθ. ΥΠΑ Δ13/Α/17043/1094 31-7-18 έγγραφο ΥΠΑ/Δ/νση νομικών    υποθέσεων ότι η θέση αυτή (Παλιόνησος ) πληρεί  εν μέρει  , τις προϋποθέσεις  για κατασκευή νέου αεροδρομίου   με μήκος διαδρόμου 2300 μγια  μετερεωλογικούς λόγους-προσανατολισμός διαδρόμου σε σχέση με τους επικρατούντες ανέμους  κόστους 62.500.000 Ευρώ

δ)Την  απόφαση του που φέρει ημερομηνία 10 Οκτωβρίου 2018 του  Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με την οποία  συστήνει Επιτροπή επιλογής νέας θέσης μεταφοράς του Κρατικού Αερολιμένα Καλύμνου       

ε)Την   παρέμβαση του διευθυντή επικοινωνίας Γιάννη Παπάζογλου της FRAPORT στο ΘΕΜΑ 104,6,   που ανέφερε ότι << στη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, πράγματι υπάρχει εμπορική ρήτρα σε περίπτωση δημιουργίας ή επέκτασης αεροδρομίου σε ακτίνα 100 χλμ από αυτό που διαχειρίζεται η Fraport. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε η εταιρεία δεν έχει εκφράσει αντίρρηση στα αιτήματα που έχουν κατατεθεί, αναφέροντας μάλιστα τα πρόσφατα παραδείγματα των αεροδρομίων της Ανάφης και της Καβάλας. Το ίδιο όπως σημείωσε ισχύει και για την Κάλυμνο.

στ)  Με αφορμή την υπάρχουσα μελέτη   προέγκριση χωροθέτησης της ΥΠΑ  για την περιοχή <<Μάρκελλος>> Ν. Λέρου  ( ΜΑΡΤΙΟΣ 1999 )και της  συνοδευτικής μελέτης  περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη χωροθέτηση νέου  αεροδρομίου στην Λέρο  μήκους  1740 μ αλλά  το γεγονός ότι   στην μελέτη του 1999  αναφέρεται , αποκλειομένης της λύσης επέκτασης του διαδρόμου του υπάρχοντος  αεροδρομίου στο Παρθένι , προς τη θάλασσα λόγω εξωπραγματικού οικονομικού , κοινωνικού και περιβαλλοντικού κόστους , ότι ερευνήθηκαν έξι (06) θέσεις στη Θέση «Μάρκελλος» 262 μ υψόμετρο με στόχο μήκος διαδρόμου 2.200 μ. εντός της επικρατούσας ζώνης προσανατολισμού , με μέγιστη κλίση 1,25% με σημαντικά επιχώματα και ορύγματα μέν αλλά τεχνοοικονομικά εφικτή .

 

ζ) Το συμπέρασμα της σύσκεψης  το 2017   στο Υπουργείο ναυτιλίας  όταν συζητήθηκε το ενδεχόμενο επέκτασης του σημερινού διαδρόμου( στο Παρθένι ) αποπροσγειώσεων προς Βορρά και προς Νότο Η επέκταση προς Βορρά (προς τη θάλασσα) αποκλείστηκε λόγω του μεγάλου βάθους, το οποίο φτάνει τα 35 μέτρα. 

Η επέκταση προς Νότο προσδιορίστηκε ως η πλέον πρόσφορη λύση και γι’ αυτόν τον λόγο αποφασίστηκε να μεταβεί στο νησί της Λέρου κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και της ΥΠΑ, ώστε από κοινού να εκτιμηθεί τι είδους εργασίες πρέπει να γίνουν και σε τι ύψος θα φτάσει η επένδυση. Επίσης συζητήθηκαν και προοπτικές χρηματοδότησης του έργου

      η) Το γεγονός ότι η  αεροπορική εταιρεία AEGEAN (customer relations) , ευγενώς ανταποκρινόμενη   , με  ενημέρωσε   το 2014  ότι  για την ασφαλή προσγείωση-απογείωση   αεροσκαφών Αirbus Α320 μεσαίου μεγέθους που διαθέτει η εταιρεία ,  απαιτείται για κοντινές  πτήσεις  διάδρομος 2.000 μ. ενώ για πτήσεις εξωτερικού μέχρι 3,5 ώρες  και 168 επιβάτες 2.500 μ, με ανάλογη πληροφόρηση και από τον πρόεδρο  το 2014 των Ελλήνων πιλότων  ευγενώς ανταποκρινόμενος  επίσης  για τα αεροσκάφη  Boing 737 τύπου  800-900  ανάλογης χωρητικότητας  (αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται κατά κόρον για πτήσεις τσάρτερ   )

 θ) Επειδή σύμφωνα με  EASA και τον I.C.A.O. (ΙΝΤ. CIVIL AVIATION ORGANIZATION) και την F.A.A. , o απαιτούμενος διάδρομος  προσγείωσης –απογείωσης  αυξάνει σε μήκος :

 

  • ανάλογα την κλίση του (με ιδανική επιτρεπόμενη κλήση το 1% για αεροδρόμια κατηγορίας Α άνω των 2100m) («Iδεατός διάδρομος» : δηλαδή ο διάδρομος προσγείωσης στο επίπεδο θάλασσας , με την θερμοκρασία  στους 15ο C και κλίση διαδρόμου μηδέν  0%) ,
  • πέραν της θερμοκρασίας των 15ο C  ανά ένα  βαθμό,  κατά 1%,
  • με το υψόμετρο  κατά 7% κάθε 300 μ  και
  • ανάλογα τον τύπο- ιπποδύναμη και φορτίο (συνολικό βάρος επιβατών-αποσκευών και καυσίμων ) του αεροσκάφους.

 

Για  τους πιο πάνω λόγους :

 4.1       ΠΡΟΤΑΣΗ  1η 

 Να υποστηριχθεί   το αίτημα των  Δημάρχων Καλύμνου   ,Λέρου ,Λειψών Πάτμου και Αγαθονησίου   και να κασκευαστεί  διεθνές αεροδρόμιο στο Βόρειο συγκρότημα Δωδ/σου

Σε όποια θέση(Μάρκελλος Λέρος) ή Παλιόνησος (Κάλυμνος)) είναι  καταλληλότερη  σε ένα από  τα δύο νησιά Λέρος ή Κάλυμνος  ώστε να έχουμε ένα ασφαλές  αεροδρόμιο  και όχι εν μέρει κατάλληλο   με το κατάλληλο μήκος εάν  και μόνο εάν   αυτό είναι εφικτό ,

εντός της επικρατούσης ζώνης προσανατολισμού (δηλαδή των επικρατούντων ανέμων σε ετήσια βάση) , λαμβάνοντας υπόψη δηλαδή γεωγραφικά χαρακτηριστικά , καιρικές συνθήκες , πτητικά πρότυπα  απευθυνόμενοι σε μία  τουριστική αγορά 250.000.000 κατοίκων της ΕΕ και όχι μόνο  καθιστώντας  την  Λέρος  ή  την  Κάλυμνο πύλη εισόδου στη Χώρα από αέρος .

  1. 2 ΠΡΟΤΑΣΗ 2η 

Επέκταση του οδικού δικτύου της Καλύμνου πλησίον Παλιονήσου μέχρι τα Γλαρονήσια   δρόμο (περίπου  6,5 Km ) Έργο για το   οποίο απ’ όσο   γνωρίζω υπάρχει  παλαιά σχετική μελέτη από την  Δ/νση τεχνικών Υπηρεσιών  τώρα Περιφέρειας Ν. Αιγαίου κατόπιν αιτήματος του Δήμου  Καλυμνίων  ( επί Δημαρχίας κ. Ρούσσου  ) για διάνοιξη  δρόμου προς  εξυπηρέτηση των μελισσοκόμων με την κατασκευή εκεί προβλήτας  Δυτικά και Ανατολικά   εξασφαλίζοντας  ελλιμενισμό αναλογα   με τις επικρατούσες  καιρικές συνθήκες 

  1. 3 ΠΡΟΤΑΣΗ 3 η

Δημιουργία Πορθμείου Ξηρόκαμπου Λέρου –Γλαρονήσια Καλύμνου

 

    Τα Γλαρονήσια βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τον πρόσφατο δρόμο Πόθιας Καλύμνου –παραλίας  Οιικισμού Παλιονήσου , τα οποία  ουσιαστικά μπορεί  με  επιχωμάτωση λόγω μικρού βάθους να  ενωθούν  με την Κάλυμνο .

 Έτσι θα επιτευχθεί σε μικρή  απόσταση από τις τουριστικές περιοχές της Καλύμνου (Μυρτιές-Μασούρι) και τα αναρριχητικά της πεδία ,  ή ένωση  ουσιαστικά των δύο νησιών , με συνολικό χρόνο ταξιδίου  λιγότερο από 10 λεπτά με αμοιβαία οφέλη ,

 έχοντας συνολικό πληθυσμό 26.000 κατοίκων , απευθυνόμενοι σαν ενιαίο τουριστικό πακέτο (συμπεριλαμβανομένου των Λειψών–Πάτμου και Αγαθονησίου) , ανοίγοντας νέα πύλη στην ανάπτυξη του τουρισμού , δίνοντας νέα δυναμική στην οικονομία , με έλευση σε καθημερινή βάση επισκεπτών και από Κω μέσω της πορθμειακής σύνδεσης Μαστιχαρίου –Καλύμνου  μέσω του λιμένα Ξηροκάμπου  που μπορεί να διαμορφωθεί  με μικρό κόστος  κατάλληλα   ώστε να εξυπηρετεί δρομολογιακή σύνδεση ταχύπλοου σκάφους  και   επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο ανοικτού τύπου  καθόσον η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη  ως <<προστατευμένη>> 

  • ΠΡΟΤΑΣΗ 4 η

Θεσμοθέτηση της νήσου Λέρου-Καλύμνου   ως πύλη εισόδου –Εξόδου σε μόνιμη  ετήσια βάση – Επέκταση προβλήτας στο Λακκί για πρόσδεση  Κ/Ρ

Η υπάρχουσα προβλήτα  στο Λακκί  80μ , επειδή προστατεύεται επαρκώς από ανέμους Βορείων διευθύνσεων που πνέουν ενίοτε τη θερινή περίοδο και λόγω του μεγάλου βυθίσματος των 11 μ. παρά της προβλήτας  , εφόσον επεκταθεί προς δυτικά  (Με ενδεχομένη χρηματοδότηση από τις ίδιες τις εταιρείες Κ/Ρ που αναζητούν νέους προορισμούς ) παρέχει την  δυνατότητα ασφαλούς προσέγγισης  πλαγιοδέτησης κρουαζιερόπλοιου μεγάλης χωρητικότητας 3000 επιβατών 200μ   και αποβίβασης μεγάλου αριθμού  επισκεπτών χωρίς την χρήση λαντζών. 

 Με την επιλογή της Λέρου ως προορισμού , οι αποβιβασθέντες επιβάτες θα μπορούν  να περιηγούνται στη νήσο Λέρο  , εν συνεχεία μέσω του πορθμείου του Ξηροκάμπου να επισκέπτονται και την Κάλυμνο( καθόσον στην Κάλυμνο ένα μεγάλο Κ/Ρ αγκυροβολεί  εκτός λιμένα η δε λύση των λαντζών , εκτός από χρονοβόρα  αποτελεί εμπόδιο εξόδου στην ξηρά  με δυσμενείς καιρικές συνθήκες  για άτομα με κινητικά προβλήματα παιδιά ή ηλικιωμένους <<   δέλεαρ >> τόσο για τις εταιρείες κρουαζιεροπλοίων ένας διπλός ουσιαστικά προορισμός με ποικίλα ενδιαφέροντα  με ένα ελλιμενισμό σε ασφαλές λιμάνι ,   όσο και για τον εμπορικό κόσμο από την πολύωρη παραμονή πλοίου με εκατοντάδες άτομα ως πλήρωμα και  επιβάτες. 

Ώε εκ τούτου απαιτείται  η θεσμοθέτηση τηε  Ν. Λέρου ως πύλης εισόδου –εξόδου  σε μόνιμη βάση για  είναι εφικτή η επιλογή της ως προορισμός Κρουαζιέρας    από εταιρείες Κ/Ζ  και προπώληση εισιτηρίων χωρίς  την αβεβαιότητα εάν θα λειτουργεί την συγκεκριμένη ημερομηνία η πύλη που σε αντίθετη περίπτωση σημαίνει  ζημία οικονομική και  δυσφήμηση  

 Παράλληλα με τα ανωτέρω , στρατηγική αξιοποίηση του λιμένα Παρθενίου

 ως Βόρεια πύλη της Λέρου , για την προώθηση επισκεπτών με δρομολογιακή  σύνδεση ταχύπλοου σκάφους μεταφέροντας επισκέπτες και από το εξωτερικό σε Λειψούς    Πάτμο    και Αγαθονήσι.

4.5       ΠΡΟΤΑΣΗ 5η  

Δημιουργία ενός ανοικτού θαλάσσιου ενυδρείου στον όρμο  ΜΠΛΕΦΟΥΤΙ    βόρεια ανατολικά της νήσου Λέρου   έκτασης 500.000 τμ , με κλείσιμο του κόλπου με ειδικό  δίχτυ .

 Ο κόλπος του Μπλεφουτίου  δεν χρησιμοποιείται ευρέως για αλιεία ή αγκυροβολία τα δε ελάχιστα ιδιωτικά  ή Α/Κ σκάφη μπορούν να μετακινηθούν για ελλιμενισμό στο Παρθένι  το κέρδος όμως για την τοπική οικονομία  είναι  τεράστιο  .

 Με  εμπλουτισμό  του κόλπου  με όλα  τα μεσογειακά  είδη  ψαριών μαλάκια και οστρακόδερμα τεχνητούς υφάλους και αντίγραφα τμημάτων  βυθισμένων  πλοίων αρχαιοελληνικών με  αντίγραφα αγαλμάτων και αμφορέων   –ή  και πειρατικών πλοίων   σε μικρό βάθος  και διενέργεια καταδύσεων  με ανάλογο  αντίτιμο εισιτηρίου και έσοδα για τον Δήμο Λέρου .

Με στόχο την μελέτη των μεσογειακών θαλάσσιων  ειδών  από επιστήμονες στο φυσικό  τους περιβάλλον   αλλά επιτυγχάνοντας  και τον εμπλουτισμό των γύρω περιοχών με  γόνο .καθώς μέρος των θαλασσίων οργανισμών θα διαφεύγουν από το δίχτυ τα μικρότερου μεγέθους,   στα γειτονικά αλιευτικά πεδία  θα δημιουργηθεί ένα μοναδικό στην Ευρώπη   ανοικτό θαλάσσιο ενυδρείο . 

Φυσικά δεν θα περιείχε δελφίνια   ώστε να μπορούν ανενόχλητοι οι λουόμενοι να χρησιμοποιούν την ακτή για  κολύμπι , επιπλέον  ο στόχος   ήταν   η  επιστημονική έρευνα  η  κατάδυση φοιτητών και ερευνητών για μελέτες  με στόχο την   επαναφορά  εξαφανισμένων ειδών στα  αλιευτικά πεδία της περιοχής  , όπου οι υπεραλίευση έχει  πραγματικά μειώσει δραματικά τα αποθέματα  σε κοπάδια ψαριών με αποτέλεσμα  οι ψαράδες να αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης  και τα  θαλάσσια  είδη με πιθανή  μελλοντική εξαφάνιση . 

Επίσης θα αποτελούσε  δεξαμενή γόνου  ιχθύων και άλλων θαλασσίων οργανισμών που θα αναπαράγονται  στην ξηρά από επιστήμονες και θα εμπλουτίζουν  το πάρκο  πιθανόν θα μπορούσε  να  κενό Ιταλικό  κτήριο  στο Μπλεφούτι  ανατολικά του κόλπου  εφόσον επισκευασθεί   . 

Ο αριθμός των επισκεπτών θα ξεπερνούσε τις  5000 ετησίως  ενδιαφέρον δε είχαν εκδηλώσει  το 2014 για σύμπραξη με τον δήμο Λέρου, Ιδιωτικά  ινστιτούτα από Ελλάδα και Εξωτερικό λόγω του ότι απαιτείται  πλέον της χρηματοδότησης και εξειδικευμένο προσωπικό . 

Πρέπει να επισημανθεί ότι  η Κάλυμνος και η Λέρος με πολλά ναυάγια του Β΄ΠΠ έχουν  επιλεγεί από τα νησιά της Δωδεκανήσου   στο πρόγραμμα Interreg V-A Ελλάδα-Κύπρος 2014-2020 για δημιουργία  καταδυτικών πάρκων τα οποία βέβαια  ενδέχεται  να μην επιτευχθεί ο στόχος συγκέντρωσης πληθυσμού ιχθύων σε τεχνητούς υφάλους  λόγω μεταβολών της θερμοκρασίας ( συνεπεία κλιματικής αλλαγής  μετακινήσεις  ιχθύων σε άλλες περιοχές για  αναπαραγωγή)

Επίσης προτείνεται  η διαπλάτυνση διαμόρφωση των παραλιών Μπλεφουτίου  Ξηρόκαμπου   Βρωμολίθου

Στα ¨Αλιντα  μετά την απομάκρυνση  των ξυλίνων προβλητών και την ολοκλήρωση του αγκυροβολίου σκαφών αναψυχής  εκεί  μπορεί να διαπλατυνθεί και   ο παραλιακός δρόμος με παράλληλη –κατασκευή πεζόδρομου και να δοθεί – διαμορφωθεί  ο χώρος που κατελάμβαναν  προβλήτες  ως  παραλία  λουομένων 

 

4.. 6 ΠΡΟΤΑΣΗ   6η   Δημιουργία ενυδρείου Ξηράς στην περιοχή πχ Μερικιά  όρμου Λακκίου που υπάρχουν δημόσιες εκτάσεις  για προσέλκυση επισκεπτών  και ταξιδιωτών  Κ/Ρ

4.7 ΠΡΟΤΑΣΗ 7η   Δημιουργία Πάρκου στην περιοχή φυτώριο Ν. Λέρου  σε μία θαυμάσια περιοχή   κατάφυτη από πεύκα  στο φράγμα της Συκαμιάς κοντά στην περιοχή Μερικιάς  στα πρότυπα του πάρκου <<Ροδίνι>>της Ρόδου  

  1. 7 ΠΡΟΤΑΣΗ 8η

Δημιουργία   ερευνητικής βάσης του ΕΛΚΕΘΕ σε κενό κτήριο  από την περίοδο της Ιταλικής κατοχής  στο Λακκί (παλαιό  Ιταλικό  διοικητήριο στα  Λέπιδα ) και  προβλήτα   ελλιμενισμού   του  ερευνητικού  πλοίου  <<ΑΙΓΑΙΟ >> 

  1. 8 ΠΡΟΤΑΣΗ 9η

Προώθηση της πρότασης που  είχε  είχε  εισηγηθεί  ο αντιπρόδρος της Κολυμβητικής  ομοσπονδίας Ελλάδας το  2014  κ. ΚΑΤΣΑΡΟΣ  στην ΓΓΑ  για δημιουργία κολυμβητηρίου 33μ στην Λέρο   κατάλληλου και για πόλο (με κόστος συντήρησης 70% λιγότερο  από εκείνα  των 50 μ) που  υποστηρίχθηκε και  από το Λιμεναρχείο Λέρου και δημιουργία ομάδας κολύμβησης αρχικά στο πρωτάθλημα θάλασσας   

 4.9   ΠΡΟΤΑΣΗ 10η

Ανακατασκευή του κτηρίου ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΟ στο Λακκί  των γύρω κενών κτηρίων  για   στέγαση – ίδρυση  πανεπιστημιακής σχολής  κατάρτισης  στελεχών ( λιμενοφυλάκων ) Ελληνικής Ακτοφυλακής   ΛΣ που εντάχθηκε στο σύστημα των πανελλαδικών από το 2019  .

  1. ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  

Συνοψίζοντας , στόχος   μας είναι μαζί με τον Δήμο, το Επαρχείο Καλύμνου και τους φορείς της περιοχής να ενώσουμε  τις δυνάμεις μας για   ένα καλύτερο αύριο για την χώρα  με οδηγό το συνολικό συμφέρον των πολιτών ,  να δημιουργήσουμε   νέες προοπτικές ανάπτυξης με μείωση της ανεργίας  κυρίως για τους νέους,   αποκρυπτογραφώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα  κάθε νησιού   . 

Μετά τιμής Σακ. Μπιλλήρης   Δημότης Λέρου

{loadmoduleid 270}

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ